Pages

Wednesday, June 27, 2012

Dr Morsi, Kedatangan Dajjal

Muhammad Morsi Isa' al-Ayyat
Presiden Mesir yang kelima

Kemenangan Dr Mursi sekaligus membuka mata umat Islam khususnya bahawa Janji Allah itu benar, pd akhir zaman nnti slepas melalui zaman pemerintahan kuku besi, maka akan naik pula pemerintah yang adil lagi saksama.

Saya yakin, perkara ini akan berlaku di Malaysia,dan kerajaan yang sedang memerintah sekarang ini patut sedar bahawa mereka sudah banyak melakukan kezaliman di negara Malaysia. Ya ada pihak yang menyokong kerajaan sekarang ini, mereka mnuduh pembangkang x mengenang jasa, lupa diri dan sebagainya. Tak hairan pun sbb di mesir pun Dr Mursi menang tipis ke atas lawannya dgn perbezaan undi dalam 1.3% shj.

Gambar Dr Mursi semasa di University of Southern California 

Semua dah arif kot siapa itu Dr Mursi, apa itu FJP, apa manifesto dia dan apa pula halangan dia dsbg. Dalam pd masa yg sama ada juga suara2 sumbang yang mengkritik perjuangan Ikhwanul Muslimin, maksod saya orang Melayu >.<

Saya mengambil sikap Husnuzzon dgn berpendapat bahawa mereka yang suka menimbulkan kontroversi di Facebook terutamanya mempunyai masalah yg perlu dirawat. Oleh itu kita seharusnya membantu mereka, bukan mengkeji mereka.

Saya tertarik utk share dalam post kali ni, apakah yang akan terjadi selepas ini? Kita makruf dah, lepas ini pastilah Kiamat menjelma. Bawah ni saya pastekan kajian yang mahasiswa Mesir lakukan bdasarkan pjalanan akhir zaman.

Athar Abu Hurairah RA menceritakan :

Sebelum kemunculan Dajjal, Mesir ketika itu diperintah oleh seorang pemerintah kuku besi, yang bernama Ham (Ha dan Mim, ada yang berpandangan Ham itu ialah Husni Mubarak), dan selepas kejatuhannya, akan digantikan dengan seorang pemerintah yang adil.

Apakah yang terjadi selepas itu?

1. Kembalinya sistem khilafah
2. Berlakunya peristiwa berdarah di musim haji
3. Kemunculan Imam Mahdi (diserang oleh tentera Sufyani)
4. Kemunculan Dajjal
5. Kemunculan Nabi Isa AS
6. Dunia menjadi aman
7. Kemunculan Yakjuj dan Makjuj yang merosakkan dunia
8. Dunia kembali aman setelah Yakjuj dan Makjuj dihapuskan oleh Allah
9. Manusia hidup dengan senang dan aman
10. Manusia semakin lupa dan kembali sesat
11. Matahari terbit arah barat
12. Muncul Daabbatul Ardh
13. Keluarnya asap Dukhan
14. Orang beriman dimatikan oleh Allah
15. Terkeluarnya api yang besar, yang menghalau semua manusia ke Syam
16. Berlakunya kiamat, kehancuran yg total
17. Semua mati - sangkakala pertama
18. Semua hidup - sangkakala kedua
19. Semua manusia ke Tanah Mahsyar
20. Dihitung, dihisab, ditimbang...
21. Samada syurga atau neraka

(cadangan rujukan : al Isya'ah Li Asyratis Sa'ah, karangan al Barzanji)

Muhammad Mujahid bin Ir Hj Mohammad Fadzil
BA, Uni. al Azhar

Hosni Mubarak. Firaun Moden.

nampak bukan perjalanan hari-hari terakhir kita di dunia ini. dan saya berharap kita tak sempat pun sampai pada waktu kedatangan Dajjal. Dajjal ini ialah sebesar2 ujian kpd ummat manusia. Bagaimana saya nak berdepan dgn Dajjal kalau sekecil2 ujian pun saya tak boleh lawan lagi >.<

Untuk ulasan di atas, Mesir pernah diperintah oleh HAM. Dan sekarang naik pula pemerintah yang adil. maka kenapa kita masih leka dgn urusan dunia? org lain sibuk berjuang aku sibuk berjiwang dkt facebook, mengarut dkt twitter.

Apakah usaha kita yg telah kita sumbangkan untuk Islam? Jadilah penyumbang pd gerakan Islam yg telah Allah janjikan pd mereka kemenangan. Jadilah penyumbang. Bukannya suara sumbang yang mengkritik perjuangan ini.



Wallahu'alam

No comments: