Pages

Thursday, December 31, 2009

Narrated 'Umar bin Al-Khattab:

I heard Allah's Apostle saying, "The reward of deeds depends upon the intentions and every person will get the reward according to what he has intended. So whoever emigrated for worldly benefits or for a woman to marry, his emigration was for what he emigrated for."


Bukhari.

hanya sekadar ulasan.



salam alaik,

mula2 ingin mngucapkan selamat tahun baru,heh

n pada post kali ini,
hanya nk kongsi cerite je,
yakni dialog antara prof ngn stdnt msia,


cuti hampir bermula
pe ag,sume dok merancang nk jalan2,
biasela,duit bnyk,lagi2 bru 1st year,
so sume tmpt nk pg,
ayah aku ckp,

pg la wat umrah n haji, dah dekat sgt ngn mekah.
*tggu ade duit la,hee

n pada suatu masa,
prof pon tnye la kat stdnt2 msia ni,
(ak trnslate je)

cuti nh nk pg mane?x wat vacation?
n sume2 stdnt ni pon smgt la bcrite nk pg sinai,giza,tgk piramid.b
la2 2 2..

nk djadikan crite prof ni snanye agak tidak galakkan sume stdnt nh pg kat tmpt2 mcm 2,ye la,mne x nye,YG UMAT ISLAM sibok sgt nk pg tmpt2 cm th asal?
tmpt firaun,tmpt israel,kalo ikot kan baik la pg lawat makam2,xpun stay dlu,kmpul duit tok wat umrah,

n ckp pasal piramid ni,saya agak musykil snanye,Siapakah yg membina piramid ni?adakah manusia?saya rase syaitan atau bukan manusia yg mmbuatnye,
n pada pmbacaan saya yg x sberapa,kebanyakan piramid dijadikan lambang dajjal,
kalau ikot kan,kebanyakan gereja dkt dunia ni msti ada lmbang p
iramid,dan bermata 1.
dkat duit kertas usd dolar pon ade gamba piramid n di puncaknya ada 1 mata (tidak bersentuh dgn piramid) bermakna dajjal masih tidak turun lagi.


seterusnya saya juga teringat perkataan ini, "org yg mmperjuangakan kebenaran xkan semudah yang disangka"

memang,sape yg berdakwah mmg akan sgt diuji,kadang2 nk suruh bukak blog tntg kiamat or else pon susah gle,kalo best th,ble diminx bukak bole gelak pulak,aku ngah siyes ko gelak pulak, kalo nk ckp kite nh memboikot lagi la,msti kne gelak,nape ye?sebab sesiape yg mmperjuangkan kbenaran pasti diuji.
n kpada org yg x boikot nh,msti korg akan pkir mcm nh.
"ala kalo ak boikot bejuta ag org x boikot, so xde gne nye"
dah kalo sume pkir mcm 2 mmg la xde org nk boikot.
bkbkah korg sume tahu n mngerti bahawa sebesar zarah pon amalan kita sama ada baik atau buruk akan dihitung di akhirat kelak???
adakah turut sama mnyertai memboikot barangan israel itu lebih besar dpd sebutir peluru yg tembus di setiap badan umat islam?

fikir2 kan lah, n saya hanya mampu berbicara,.

Wallahu'alam.

selamat tahun baru.

Tuesday, December 29, 2009

Apa yang Yahudi bajakan ke atas manusia?

Salam alaik. J

Ya pada kali nh saya ade hal yg ingin dikongsi bersama. Pada pos kali ini saya akan mnyebut bagaimana manusia yg sempurna akan terbentuk. Tanpa kita sedari manusia terdiri dpd beberapa cakra dan apabila kesemua cakra itu sempurna,maka terbentuklah manusia yg sempurna dr segi rohaniah dan jasmani.

Manusia mempunyai 7 cakrA dan pada kali ini saya akan mnyenaraikan 5 cakra sbb saya hanya mndapat info tntg 5 cakra sahaje,

CAKRA SACRAL

Pertama cakra yg paling bawah skali(sacral) di mana cakra ini banyak brhubung kait dgn seksual ataupun proses pnsenyawaan, Dalam islam telah ditekankan tntg konsep halal dan haram atau dosa dan pahala dan yg disuruh serta dilarang oleh ALLAH SWT. Namun terdapat juga perkara yg dilarang boleh dilakukan pada sesuatu keadaan seperti melakukan hubungan seks. Perkara ini mnjadi halal dan digalakkan sekiranya sepasang manusia itu telah bernikah aka kahwin dan ia mnjadi sebaliknya sekiranya merekan tiada hubungan yg sah dan sgt dilarang!

Berbalik kepada sacral tadi,ia akan memberi faedah dan manfaat sekiranya ia digunakan pada cara yg bertepatan spt yg telah ditekankan dalam Islam itu sendiri dan ia akan memberi mudarat sekiranya sebaliknya berlaku.

CAKRA NAVEL

Seterusnya kita beralih pada Navel cakra iaitu cakra pada bahagian perut dan sgt pnting dalam proses tenaga untuk seseorang itu melakukan aktiviti sbg manusia,yela,makan,pastinya mmberikan tenaga yg cukup bukan?

Untuk membina tenaga yg mnfaat moleklah seseorang itu mngamalkan diet serta pemakanan yg seimbang dari segi kolestrol,vitamin,protein dan sbgnya,dan yg paling penting skali sumber makanan itu! Sumber tersebut perlulah dari sumber yg dredhai Allah swt. Hasil atau sumber yg haram mngakibatkan jiwa seseorang itu mudah rosak dek keberkatan yg telah hilang pada rezekinya.

CAKRA HEART

Seterusnya kita beralih pada cakra yg ketiga iaitu Heart atau jantung, pastinya ia banyak berhubung kait pada perasaan,kasih sayang,kepercayaan dan hati ini akan dapat dipupuk berdasarkan persikataran manusia tersebut,hubungan persahabatan,kasih sayang,ukhwah,ahli keluarga,rakan2 dan sbgnya terutamanya rase merasai penderitaan yg dialami org lain sgt berkesan dalam membentuk jiwa manusia yg sgt2 sihat.

CAKRA THROAT

Seterusnya cakra throat iaitu lebih kepada bahagian mulut aka percakapan, secara langsung berkait rapat dgn komunikasi sesame manusia dan mempamerkan ekspresi individu tersebut., dalam kalam ALLAH sendiri ade mnyebut yg maksudnya lebih kurang begini, sesunnguhnya manusia itu dalam kerugian melainkan mereka yg berpesan2 kpd kebenaran dan berpesan2 pada kesabaran.(al-Asr) berpesan2 itu bukankah sebahagian proses komunikasi?

CAKRA CROWN

Akhir sekali cakra Crown iaitu yang paling atas dan paling penting. Cakra ini sgt berhubung rapat dgn kejujuran,smgt spritual,akal fikiran,kebijaksanaan,kepekaan!

Setelah kamu melengkapkan kesemua cakra ini barulah sesuai kamu untuk dikenali sbg manusia yg bernyawa dan berakal. Sesorang itu perlulah bijak mnggunakan serta melatih kesemua cakra tersebut dgn cara dan jalan yg sihat!

TO GROW SPRITUALLY AND BECOME A MASTER TO YOURSELF!

Barulah kamu akan mnjadi seorang manusia,lengkap sebagai manusia.

DAN!!!!

GOLONGAN BARAT DAN PEROSAK SERTA YAHUDI YANG BANGSAT SERTA DILAKNAT ALLAH INI TELAH MENYEDARI KEWUJUDAN CAKRA2 INI!

SATU DEMI SATU MEREKA MELANCARKAN SERANGAN KEPADA SELURUH MANUSIA DGN MELUMPUHKAN KE SEMUA CAKRA2 INI BAGI MEMUSNAHKAN PEKANAAN ‘MANUSIA’!!! TERUTAMANYA BAGI MEREKA YG MELAFAZKAN TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH DAN NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH!!

OLEH ITU MEREKA MELANCARKAN SERANGAN DARIPADA BAWAH HINGGALAH KE ATAS!

BAGAIMANA?

SACRAL!

MEREKA MEMBAJANYA DGN ARTIS2 HOLLYWOOD.

FILEM BERUNSURKAN LUCAH.

AKSI ARTIS BERCUMBU2AN.

PESTA SEKS!

MAJALAH2 PLAYBOY!

BAHKAN DALAM SISTEM PMBELAJARAN SKALI PUN! PELAJARAN SEKS!

LIHAT BAGAIMANA KITA MENJADI BUKAN MANUSIA!!

SETERUSNYA NAVEL!

MEREKA MEMBAJA KITA DGN MCD!

BURGER KING! KFC! SNACK!

Eh? Itu kegemaran kita bukan? Lihatlah bagaimana kita semua dijadaikan haiwan! Kita menjadi bukan manusia!

SETERUSNYA HEART!

MEREKA MEMBAJA KITA DENGAN PERASAAN DENGKI!

STATEMENT ATAU POSTER2 KEGANASAN! KANAK2 MEMBUAT ISYARAT LUCAH!

KEGANASAN DI DALAM FILEM2!

PERGADUHAN!

LIHAT! BAGAIMANA KITA SEMUA DITARAH SEDIKIT DEMI SEDIKIT!

SETERUSNYA THROAT!

MEREKA MNGAJAR KITA DENGAN PENIPUAN MEREKA!

SBG CTH TRAGEDI 11 SEPT YG SEBENARNYA MERUPAKAN AGENDA MEREKA!

MEREKA MENUDUH ISLAM SBG PENGGANAS!

YA KOMUNIKASI MEREKA YG SGT MEMPENGARUHI!

DENGAN PENYAMPAIAN MELALUI LIRIK LAGU!

FILEM2 SEPERTI MATRIX! TRANSFORMERS(LAMBANG USA SBG POLIS DUNIA! KONON SI BANGSAT INI POLIS?)

AKHIR SEKALI CROWN!

ISTILAH MIND CONTROL!

DAN APABILA KESEMUA CAKRA TELAH DIKUASAI PASTI CROWN INI MUDAH DIKUASAI!

Apakah yg tinggal? Tiada! Kesemuanya telah si yahudi itu mengambilnya dan menjadikan kita sbg bukan manusia!

Begitulah caranya mereka mengambil hati2 kita,supaya jauh dari Allah swt.Nauzubillah….

Ayuhlah rakan2 ku,mari kita peroleh balik Crown kita! Igtlah! Kiamat itu sgt hampir dgn kita! Sementara pintu taubat masih terbuka…

Wallahu’alam.

Saturday, December 26, 2009

tlg bace!


salam

to all blogger or viewer or sape2 je la,
ak mohon sgt2,sgt mohon2,
bukak la link kat bawah nh n bace,
bace smpi habis!
sgt important!
k tengs!


http://holywar-efairy.blogspot.com/2009/12/pope-roman-peter-ii-cantus-benedictine.html

Thursday, December 24, 2009

fikir2kan lah,..

salam alaik!setelah lme x membuat pape post di sini,akhirnye ak copy paste je pe yg dlm emel aku,tok dikongsi bsame,

Dimulakan dgn bismillah dan selawat


(P/S: berlaku gagah dalam membaca ini!![Photo])

Jika difikir kembali...
Sebenarnya, kita punya masa yang terlalu banyak utk melakukan amal ibadah yg khusus
(Sememangnya setiap kehidupan ini ialah ibadah jika dilakukan kerana Allah)
Terutama dgn sunnah-sunnah Rasulullah
Benar
Rasulullah telah menggariskan beberapa perbuatan dan perkataan yang boleh kita lakukan setiap hari
Bermula dari pagi hingga ke malam
Dari sunnah yg senang utk dilakukan hingga agak berat
Dan sunnah-sunnah inilah yg akan mendekatkan kita kepadaNya
Dan membantu kita untuk melakukan sesuatu keranaNya
Dan perlakuan itu bukanlah sia-sia
Dan bukanlah untuk nafsu semata-mata

Cuba fikirkan kembali....
Berapa kali dalam sehari kita masuk ke tandas
Tapi adakah setiap kali...
Kita melangkah dengan kaki kiri?
Atau kita melangkah dengan doa?
Begitu juga ketika keluar
Adakah kita melangkah dengan kaki kanan?
Dan dgn doa mengiringi langkah?
Sungguh rugi...
Saat yg boleh dikatakan bonus utk menambah pahala
Tapi dibuang begitu sahaja

Cuba fikirkan kembali....
Adakah kita melangkah dgn langkah kanan dgn doa serta niat i'tikaf
setiap kali masuk ke dalam masjid? Dan begitu juga dgn keluar dari masjid
Sedangkan boleh tahan bnyk jugak keluar masuk masjid
Dan mungkin boleh tahan selalu jugak tidur dan baring-baring dalam masjid
Tapi jangan biarkan pahala terbang melayang

Cuba fikirkan kembali....
Adakah setiap kali selepas 5 kali ambil wudhu'
Kita akhiri dgn doa
Ini tidak lagi dicampur dgn wudhu' utk solat dhuha
Atau mungkin solat malam..solat hajat
Dan mungkin kerana terbatal wudhu'
Bayangkan...
Betapa banyaknya peluang yg ada
Tapi dibazirkan

Cuba fikirkan kembali...
Berapa banyak kali kita makan?
Tapi rata-rata yg saya perhatikan.. .
Mostly akan membaca bismillah
Syukur...
Tapi jarang-jarang yg mengucapkan hamdalah
Alhamdulilah. ..semua makan dgn tangan kanan
Sedikit kasihan pada mereka yg kidal dan makan pun dgn tgn kiri
Err..mngkin kasihan banyak kot
Sebab org lain boleh buat sunnah yg ini..
Si kidal x boleh
Mungkin boleh praktis utk makan tgn kanan
Rugi-rugi
Saya pun selalu begitu
Perlu diingatkan sentiasa

Cuba fikirkan kembali...
Adakah pembelajaran kita dimulai dengan doa??
Jika sebelum ini di sekolah rendah
Atau mungkin di sekolah menengah
Kita akan membaca doa...
Tapi..kini adakah kita masih meneruskan amalan itu??
Jika diamalkan.. Alhamdulillah

Sebenarnya.. .
Memang banyak lagi ruang yg ada utk kita melakukan sunnah
Lagi-lagi sunnah yg kecil-kecil sebegini
Tapi sayang... ianya dibazirkan begitu sahaja
Rata-rata kita tahu...
Sunnah itu dan ini...
Tapi hanya di otak
Tapi tidak dibuktikan

Ya!!
Memang susah
Tapi ia memerlukan praktis
Praktis yg berterusan

Huhu..
Saya suka sungguh mendengar kata-kata ini
"Hidup ini sungguh singkat dan kita tidak punya masa yang terlalu banyak untuk melakukan banyak kebaikan. Jadi, kita perlu kreatif untuk menambah amalan"
Dan melakukan sunnah-sunnah yg senang ini juga adalah suatu bentukj kekreatifan
Sebab pengamalannya adalah setiap hari

Jom latih diri bersama!!

Wallahu a3lam....

Sunday, December 13, 2009

Cell Ukhwah?

Assalamualaikum.

Today I woulid like to xplain how Allah created a living cells to teach human how was vital of ukhwah in brother instead to help in alive the Islam in daily life.

The ukhwah is said as Junction in the cell,and it was called as Cell Junctions.

What is it act?It is the connection between the neighbouring cells or the connect between the cell and extracellular matrix. It is also called membrane junction. The cell junctions(ukhwah) are generally classified into 3 types (occluding junct, Communicating junct, and Anchoring junct.)

All the 3 types of junctions carried their own functions like Occluding junct is used to prevent intercellular exchange of substances and Communcating junctions is for permit the intercellular exchange of substances also Anchoring junctions is for provide strength to the cells by acting like mechanical attachments.

Each of them carried the important functions and if one of them are absents,the name of cell like to be dissapear and there would not live a living thing on the earth. It is simillar to the Ukhwah in brothers that always be emphasize by our prophet Muhammad SAW and to be a good muslim or to create a good community of Islam, the most important is ukhwah,help their brothers,advice them and bring all of them to the way of life as a islam persons. We take a look on history of Sultan Muhammad Al-fateh,how he can be a good leader n conquer and seize back the constantinople(Istanbul)?

Decree of our prophet Rasulullah SAW when dig the Khandaq Channel, “..Constantinople will be collapsed and conquer back by Islam., Their king is the best among the best king, their army is the best among the best army…”

(Imam Ahmad)

To conquer back the Constantinople was not a short and easy journey and it took about 800 years to find who was the king and the army that was said by Rasulullah saw. To have a good army is to create the great ukhwah among them and the army should have a good relationship with their king and their country. It is enough to explain how was important the meaning of relationship(ukhwah) in our daily life simillar to the cell junctions as told before.

To said that Allah created all living things even smaller as an atom shall give a good lesson to us n it is leaved to the human to thing in several ways either bad or vice versa.

Last but not least, ukhwah doesn’t same like a rope,have their ending but ukhwah have their opening or starting but it never end till to Jannah. Insyaallah

Thursday, December 10, 2009

sje tukar lagu,haha.

add msn aku weh

arfrukai_haha@life.com


daa

Tuesday, December 8, 2009

cinta lapar?

Cinta merubah cuka mnjadi anggur?

Haha

Hari ni

Ak nk jadi jiwang cket,ekeke

Sekalipun makna cinta telah ku huraikan,

Telah ku hiasi dan telah ku jelaskan panjang lebar,

Namun jika cinta itu didatangi,

Aku mnjadi malu,pada ketenangan diriku sendiri.

Meskipun lidah ku mampu mnguraikan semua erti cinta

Namun tanpa lidah. Cinta ternyata lebih tenang,lebih berpuitis.

Sementara pena begitu tergesa-gesa mencoret semuanya tentang cinta.

Kata-katanya pecah berkeping-keping,

Lalu aku halusi lagi,ia tiup diterbangkan angin,

Begitu sampai kepada cinta,

Dalam mngurai erti cinta,

Akal terbaring tak beradaya,

Bagaikan keldai terbaring dalam lumpur.

Sesungguhnya

Hanya Cinta sendirilah yang mampu menerangkan erti cinta.


semakin ku dalami cinta,

semakin ku terjaga,

bahawa aku kelaparan,

so aku nk mkn dlu,

chow,haha

Saturday, December 5, 2009

adeyh.kne sebijik ngn ustazah tadi,
tentang rambut pnjg,
insyaallah niat ana bukan mnyerupai jantina yg lain atau sesuatu kaum yg lain,
tetapi mngejar sunnah rasulullah saw n ikhlas semata2 kerana Allah swt. insyaallah

doakan saya agar tidak ke arah jalan yg dilaknat.
huh

say hello to the ball when the day begin(flabbergasted)
jump jump jump (tah pape)
wow im started the game with full of pain in my leg
it begin to lecet,huh

ouh DAMN!! I didnt revise anything!!argh such a prattler to me.
n my heart liver nerve bla3 begin to sink. . the kuliyyah start tomorrow.?
am i enough to take the exam?
oh Allah,i had wasting al my time since eid fiest,
forgive me,heavy SIGH..

oh tidak!x mahu demam =_='

but im now really happy with the word 'A'...:))

Adios Laptop.
u make useless rite now..
sory.

Friday, December 4, 2009

sepintarian di iskandariah


baru jumpe pantai




salam alaik,

haih pagi2 suda on9

memikirkan adakah patut membeli broadband?
kalau beli xpayah pg cc.
24 hours on9
bole wat income

kalo ade pon
takot x study
bnyk kne kua duet

so tgk la dlu.

kat istana king farouq




so untuk melengkapkan ceritera raya2 di mesir,
ak wat la rumusan,ekeke

rabu (lepas abis kelas)
pegi 'Abu Ela')
jalan2 cari baju sejok
at last dpt la,harge LE50.00
ak nk carik yg panjang2 tp susah nk jmpe yg murah
so amek la yg nh,tp buruk sikit
(siot ammar kate aku pakai baju hujan)
pas2 ak beli skaf,ke shawl,tah ak xtaw nmenye,
panjang n tebal,minx murah x bole,
oleh sebab ak berminat,
ak pon beli la,LE20.00
pas2 nk beli glove n ak kne marah ngn pak arab,
ak pon marah die balik
dlm bm la,
so 2 2 x paham,haha
ana mish arif,hua3

pas2 hari khamis,b4 eid,
ak wat pe ea?
xigt lah,
tp duduk umah rsenye,
study pas2 ctc2 mmber2,anta msj eid adha kat msia,
merudum kedit aku,
tp xpe,juz nk keep in touch ngn korg,hehe
n mlm 2 ktorg merayau2,mmg cairo kosong,
sume balik kg kot,
waa rindunye,huhu

jumaat(1st eid)
wah pg2 ak da bgon,yg len ngah tido,
siot,pas2 kejot ah sume2,
btw mlm 2 ade dak alex tidur umah aku,
so meriah sikit la rumah kuh,huhu
n ktorg siap2 n pg 2 plak
bru taw kne jadi mushrif,
2 bkn jd mslh tp yg ktorg geram ne
.................
xbole cter,t aib plak,
so pg 2 ktorg semayan 2 kali,satu edisi pak arab,
1 ag edisi org melayu,haha,
sdeyh gle dgr takbir,dpt dgr khutbah melayu gak,hee
then bgamba2 n jmpe la mmbe skola rndah,taqep,shoq,haha
then pg blik umah,jap
b4 that singgah umah kelantan makan lontong,
then pg asyir,kat situ sume ak jumpe,
hapiz n(xkenal aku)sengal pas2 ammar,
n sume2 lah,
then ak bwk diorg pg umah aku,

sori bro,umah ak jauh sikit,huhu
then time 2 ktorg pon wat ta'aruf(bkn nk kawen) tp nk kenal2 ahli bait,.haha

ari sabtu(2nd eid)
pg arma,
ade jamuan,
n ak pegi coz mkn free,haha
kenyang babe,
then mlm 2 gerak g Iskandariah.
peh naek ketaapi 2nd class,
ktorg gerak 10 org,diketuai sorg mushrifah,
dlm 2 wafi borak2 ngn pak arab,
tnye pe yg best kat alex,siap 1 list ah pak arab bg kat wafi.
2 jam kot pjalanan then smpi2 (Sopai) sepupu shoq sambut ktorg
mlm 2 mkn shipsiii n pizza,(bit za) haha
so mlm 2 ktorg pecah 3 group
ak tdo umah meor(kawan sopai)
n die bg ak wat mcm umah sndiri,
best tol,ase cm nk dok umah 2 je,
haha

ahad(3rd eid)
pagi2 ak on9,haha,laptop x tutop kot
pas2 hapiz n tgk konsert siti,haha
ak tdo balik n bgon balik
pas2 pg pantai(ammar ajak)
pas2 amek2 gmba,
amek kenangan di laut mediteranean.
pas2 gerak g umah mara,(hapiz m ajak)
so ktorg naek la teksi,best tol apiz,
borak2 ngn pak arab.
antara ayat yg selalu dgr.
syuwaiah3,iskandariah gamilah,ha 2 je la,
haha.then smpi rumah mara tgk lembu kne sembelih.
ps2 kua,xbuat ape pon.
then taqep ajak pg mall.
naek teksi ag pg greenplaza.
smpi2 xde ape,kedai sume tutop,
ha mule la hapiz m ngn taqep gado,.
dari dulu kat sepintar smpi skang x brubah.
pas2 balik kem shizar.sopai bawak pg montaza,
ade istana king farouq.besa gak.
n ni la raje mesir yg last skali
n beliau digulingkan oleh rakyat mesir sndiri,
xtaw la kalo rakyat die guling2 kan raje 2 smpi ke pagar istana,haha
n diceritakan setiap pohon tamar dlm istana 2 merupakan jumlah gundik die,wow.ak x kire pon,haha
then balik igt nk pegi library alex,tp lalu je,haha
then igt nk mkn makanan laut.
tp mahal gle n ramai,.so xpela.
n mlm 2 ktorg mkn pe tah.
pg kedai romansa tutop gak,
so pg rumah mindeff.
agak loaded gile ah diorg


isnin(4th eid)
pagi2 ag da siap2 nk mandi pantai(idea sape tah)
pas2 pg la mandi,.
beli fino ngn syipsii.
wah rase gak nikmat laut mediteranean.
amek2 gmba n buat video lumbe lari.
spec hapiz m ilang.
cari2 jmpe tepi laut.
sape yg jmpe?hehe
then balik2 pg usha tinggalan iskandariah.
then mandi2 siap2 nk pg rumah mara
ade jamuan raye.tp x mkn sgt.
ade la sebab dye,.ekeke
pas2 taqep pulak wat hal.
so schedule ktorg lari da.
x jadi balik mlm 2,tukar balik pg sok.,
shoq da bising da.haha
so ktorg jln2 pg sekitar street pe tah.
ak dipakse leh pak arab
beli jubah.kaen die licin ah tp mhl.LE 125.00
ak pon gadoh2 ngn pak arab.minx 50.tup2 lme gak gadoh.
so dpt 60.nk xnk kne beli,tp ak mmg nak pon.
pas2 jln2 pg lak carefour.
beli towel,choc2.wah ak da lme x bantai choc.haha.ak beli moro.
pas2 nk balik da.anis lak ajak g tgk wayang.
n dak2 nh sume nk tgk.
so pg la tgk kat green plaza.
tp hapiz m nk balik kaherah gak.ade SC konon.,haha
then abes tgk wayang cter new mo0n(lebeh kat romance je)
igt adventure laa sgt.pas2 balik dlm hujan.

selasa(5th eid)

bgon2 pg qa'aah salahuddin al-ayubi.
tgk2 la kegemilangan islam.
tgk pantai.tgk sume.
bgamba2 n beli souvenir cket.
pas2 siap2 nk balik da.pas zhor ktorg pon balik.
nk balik siap kne tipu ag nk naek teksi.
pas2 jumpe pak arab nh,.
alhamdulillah.baek sgt.die blanje ktorg naek teksi.
mmg betul.
kat mesir ade firaun n nabi musa.
balik umah penat kemas2 tido.

rabu smpi skang..(study bio chem je)
haha.gdluck uians yg ngah exam.
tahniah ammar blog da ubah wajah
t ak nk beli broadband kot.
ayah aku cm bagi.
n ak nk beli 1 rumah kat mesir.
nh siyes nh.nk buat investment(ak minat num ag)hehe


selamat hari raye aidiladha

Sunday, November 29, 2009

iskandariah

meronggeng di alex??
ya ya,itu kerja kami,huhu

sgt best bila gather ngn ex skola rmi2 kat overseas
9 org laki sepintar,faiq x pat join,pg meronggeng kat alex.

esok pagi mandi pantai,haha(keje gile kot) dah uh nk msok winter,

btw alex nh memg quite beautiful compare ngn cairo,
kalo nek cab,pe ag,"iskandariah gamillah!!!",
haha,nk borak2 ngn pak arab en
kat cni diorg mcm berbudi bahase sikit,compare ngn cairo,
senang cter yg kureang kat cni is money,
kalo duit xde,agak susah la nk idop,
but cni x bz mcm cairo,
tenang je,bunyi ombak,subhanallah

ktorg kat cni xde la ronda 1 alex,tp alhamdulillah
dpt la g istana2,kubu salahuddin al-ayubi,
mcm2 ah,
mkn sini mahal as u know nh kawasan plncongan,
udang 1 kilo pon 40 genih,mak aih.

t gamba2 sume,ak upload kat fb,
ak ske gamba scandal ak ngn zarep,
aha
nite mesir nite sume nite awak,haha
hurm









skang kat alex,dpt on9
tp xtaw nk wat post pe,bermadah je la aku kali nh,haha

erm.kalo ada seseorg berahsia,itukan hak die,ske ati la die kan,kan2?
kalo die nk cter kat org len,bia la,kalo xnk cter kat diri kite,hak die la kan,kan2??

hurmm

so cerita lah ape yg kamu rahsiekan th kat org laen,
bia aku/sesape yg tertanye2 n merane sorg2

kini ak putus asa,
segala2 nya,
kawpergilah,
ak tahu kaw ade nafas yg baru,
ataw kaw mahu aku yg pergi?
terserahlah,
kerana ak xske meminta sesuatu yg kaw tidak ske,
selamat jalan.

the end.

Friday, November 27, 2009

pagi raye

salam
1st wishing all of u epi mubarak!!
hehe

tok pos kali nh,
ak nk cter cmne pagi raye kat perantauan,
em cter nye pendek je kot

bgn solat subuh,cm bese,mandi smyg,tadarus meta,
pastu siap2 pakai jubah nk g smyg,
kat cni ade 1 msjid kat hayyu sabe',masjid muse nmenye,
memule dlm kol 7 smpi 830 pak arab gne,
then bru org melayu lak gne,
n tyme nh la bru leh dgr khutbah yg mcm mlsia nye,
kalo x dgr yg arab nye je la n x kn paham pe(puas gk ah dgr)coz dpt anta khutbah,hehe
n time nh gak la nk dgr takbir yg sedap cm msia,kalo x mcm kat cni,
pak arab btakbir xde nada melankonik,hua3,sekate je beb,huhu

then dgr khutbah sal pngorbanan n betapa islam ini syumul

kata2 saidina umar " sesungguhnya al-quran itu diturunkan pada ramadhan n dsambut dgn aidilfitri dn ia lengkap penurunannya pada zulhijjah n disambut dgn aidiladha"


lepas 2,ktorg gerak g rumah kelantan,ade jamuan sikit,merase la ak lontong,huhu
then balik umah,btw rmi gak dak ALEX bmlm kat umah ak,n diorg nk gerak g jln mne2 tah,ak mls ikot,coz nk g hayyu asyir lak,tmpt perubatan nye korban,
kat sne ak jmpe group korban ak,
xsngke apiz nazri segroup ngn aku,huu
then jmpe ammar pastu hapiz mazlan,sian beliau,darah unte penuh sebadan,haha,thaqif ngn wafi sibok beraye mne tah,faris md noh dok ptg2 daging,n zarep ngn wafi bru dtg dri raba'a,
pas2 g smyg jumaat n jmpe anis suzanna,mcm mak arab mne tah,haha,ak bagi la brg best fen dye,nik a'isya,


lepas g mkn kat umah ustaz pe tah,ak ajak diorg g umah,makan2 sikit,best kot dpt gather ngn dak2 sepintar,serumah,cerite prob ak kat diorg,tharu ak ngn wafi,nasihat2 dye,isk3,xtaw la nk ckp cmne dah,thanx,then ktorg lepak smpi mghrib pas2 anta diorg balik
sian shoq,dia nk merase togan,tp da abes,xpe,t kalo ade rezeki ak bawak ah semangkuk tok kaw,huhu

then mlm nye ade open house kat umah wilayah,peh kenyang gak,makan bulu kambing,haha,

k out dlu,sok nk g alex,hehe,wslm

salam aidiladha-cairo-
berat sungguh ujian aku,

wafi said,: arep,Allah xakan memberatkan hambanya dgn ujian yg terlalu berat,
thanx wafi

Monday, November 23, 2009

hepi eidul adha,

Monday, November 16, 2009

[o.]

i thought it already monday .

but it was saturday . .

im just dreaming on my own world. .

nothing special either numerical or sequences

except . .


;D

pliz smile my new pages!!

Saturday, November 14, 2009

lalalala~


penuh dgn pasir.



hye kamu sume saya sambil kepale kebngongan kepanasan demam x ke
bah2 tah mcm denggi tapi xpenah jumpe nyamuk pulak kat cni,haih,wei exam da dkt kot,mnghapal2 x tntu psaal,perut ngah lapar gile feebly gle nh,hadoi,

oleh kerana saudara firdaus (mmbe mse kat uia) minx saye mnceritekan ape yg ade di sini,saya akan cerita(sebab dye pnah cter psl aku)haha

mesir?mim sod ra'..sumenye mnjadi lumrah di sini bile mim: musibah(ak pnah kne langgar dgn bas)haha,sod: sabar,dah knetipu ngn pak arab 2 sabar2 je la,pastu ra':redha,disebabkan mesir nh bumi anbia' so kne redha atas pe yg blaku(bkn kat mesir je kne
redha nh)..

skng di sini gak sejuk (lagi2 mnyiksakan diriku yg kering nh) so bile dah kering,mmg mnggeleter tahap dewa ah,smpi bile amek wudhu,kite kne lap balik segala titisan wudhu 2 coz kalo x lap,air 2 akn meresap kat tulang dowh,pas2 dapat la korg pnyakit(musibah),huhu,lpe ah pe name disease th but mmg terok gak kalo kne,

duet?pasal duet cni reate dye murah dpd msia la,kalo tgk org2 kat c
ni pon bnyk yg idop susah,kalo jmpe anak beranak tido kat tp2 jalan 2 bese la,n kalo kne tipu time beli brg 2 pon bese la,nme mesir,huhu,tp x kn kne tipu je,msti blaja gak mcm ne nk preve
nt dat ting,so korg kne wat2 paham la pe pak arab ckp,n kalo mahal gile ko blah je,wat mke marah,haha

mkn?ktorg(serumah) mkn nasi per day skali je kot,ye la,sume bz en,g kuliah yg cuti 1 hari je,huhu,n cni pagi2 mkn roti je,dlm 70 sen dpt 5-6 batang mcm roti gardenia tp xde inti la,pas2 kat tepi umah ktorg lak ade kedai roti ngn biskut raye kot,sdap dow biskut th,ade madu,huhu,tepi 2 plak ade pasar,n kat mesir nh sayur2 dye manis,tp xde la smpi k
ne diabetis,

kelas?kelas ktorg kat u ktorg nh agak pack,x mcm cairo,yg cuti 2 ari,ktorg cuti jumaat je kot,2 yg agak penat th,n stdy medic nh best (kot) coz sume is fact,kne apal pe yg tercatat dlm bku prof,so kalo pandai pon,xpyh la ponteng kelas en(kpd mmbe2 ku) coz kat mesir nh kalo yakin dah pandai x smstinye excel dlm exam(senior yg gtaw) n kdg2 org bongek pon leh mumtaz,haha,Allah pon pnah ckp yg amat bahaye seseorg itu yg merASekan dirinye brada dlm situasi selesa.



hurm oleh kerana mase dah xde,ak on9 kat umah wilayah nh,cc dye laju kot,so next time ah ak wat cyer smbgn nye,nk taw pape?tnye je,kalo ade soalan,insyallah ade jawapan




p/s:weh sepintar mesir,bile mau p alex?ammar sebok dah nk ajak gather,jum2

Wednesday, November 4, 2009

how was it?

the life is about to create a piece of paper.

but how to create a paper without a knowledge?

n it such a fool if THEY try to make it without an idea

so

the problem is how to create a life

without an experience?

opps

experiences..


juz thinking until the alarm is ringing

come back to snooze


chill up babeh! :D:D

hidup hari hari yg sebegitu

hi!

hi!

nice 2 meet ya
even 1000 miles seperate us
i still can see ur lips say hi to me

:)

n even i can hear u say hi to me,
i still noe u alays remmber me :D

so dont worry about me,
im always put ur name besides my heart,

Im trying to be a PERSON.

pray for me mum :D

Saturday, October 17, 2009

salam,
ak selamat da,
huhu,
korg,

igt la wasiat ak leklok,
ekeke
tc!!

Saturday, October 10, 2009

tengs

another page to go babeh .
so wat would i do if . . . .

haih..
tadi wat doa selamat . .
alhamdulillah memg selamat sumenye, n ade sorg jiran kat ampang meninggal
innalillah. .
setiap yg hidup pastikan merasa sakaratul maut .

tengs yg bangat amat tersangat(terok bm kaw)
-apet
-damn
-a'isya
-cikeh
-aima
-zaty

coz merase ak bawak mcm org nk pg drift,haha
tengs sbb dtg memriahkan mjlis .

kpd korg,
miss u babeh.
dunia di hujung jari

kpd kaw(cikeh taw kot sape)
brg yg kaw bg th t ak bg besties kaw kat sne,
tp bile 2 xtaw ah,
tggu cuti musim sejok kot,
2 pon after jan(ade xam kalo x clap)
sori 4 salah2 yg lalu n yg bakal dtg .
sori n ak igt hutang kaw .
haha,len kali bwk beg 1 guni,leh tido ngn adek2 aku,haha

weh cikeh
sori sekse kaw
sian kaw terlanguk sorg2
ak tkejot gak kaw tlebeh puctual(bgos2)
t ko plak yg drive,ak nk pg watson.
haha

apet tengs ah,
susah2 en kaw jauh dr UM en,
msti penat tp ak paham ko dtg sbb pe,
mkn mee smbil tgk tv la katekan

damn
kem salam kat pdot,
ko nk carry mark ak x?
amek ah,
minx kat lec ak,hehe

aima ngn zaty
p/s jge partner korg leklok,
haha

p/s: haha

6 taun ag wat kenduri kawen lak
(uncle yg ckp cmth kat ayah ak)
yg terase th ready2 ah.
haha


p/s : gud luck beb !
njoy cuti puas2! :D:D



Thursday, October 8, 2009

endure .

Wednesday, October 7, 2009

EMPTY

empty?
yeah it is!
adoi bape ari ag beb
ak pat hirup udara msia nh,
sdey bngat,
so family2 kat msia,
sori bangat,pape pon doakan along kat sne t,
balik msia t teros leh sare kome sume,huu
mmber2,
sori ah,dtg ah umah ak nh,
ade selamat berdoa ngn makan2 sket,
mse flight ak t ak x mngharap pon korg dtg,
ak taw pon korg xkn dtg,dah slalu sgt jmpe,huhu
kpd kaw,
org yg slalu ak wat moody,org yg slalu ak wat dye sdeyh,
sori 4 everythng,
ak taw kejap je or ko x rase pape pon after flight ak t,haha
ak yakin sgt,kalo flight bespren ko bru 1 hari ko da nmpk ley adapt,
ak nh ag la,ak yakin kaw x rase pape,haha
bagus ah cmth,

snanye xtaw nk post pe,

p/s : daos cpt uh update blog kaw,ak nk gmba ak yg seksi th,huhu

mood : sgt marah tp agak bodoh gak aku nh,hurmm

wondering. . .

Friday, September 25, 2009

hoi AmmaRhamzaH!!

trimas tok gmba universiti aku th,
t ak letak lak gamba toilet cairo university,haha

Sunday, September 20, 2009

Friday, September 18, 2009

huluhalahilu.:)

assalamualaikum..tot tot tot.

hee . im now just tidy up my house . my bilik ngn angah . still besepah . he said wanna to keep it kemas2 . I owe u angah ! haha

rayarayaraya . :p
oh seriously damn much . like n njoy to raya,but diz year,i cant chill up dat feel, lagu rayaraya keep tuning on lines . non stop . switch up the channel . still rayaraya . oh yeah I shud gain up the feel but how?

my 2nd last fasting in diz ramadhan was quite happy ending . kot .,aha,noe y? coz we having our iftar at village restraunt park . oh that was my uncle restaurants . and wat I get ?? it was duit raya duit raya !!:) haha , having long2 time to senyum2 to them coz my wallet come to kembong back ,. ekeke.
p/s:my uncle rst quite best n crowded coz people are alwys kua msok2,n wifi was free!
so i use it to donlod mcm2 in my hp.:)

lalala~


So i dunt now wat would happen tomorrow or next week,
oh b4 im forgot, I will involve in BTN camp in sepang,ah wat was it?damn,forgot what was it name,kem ape tah ., haha, n after that, tah bile i bcome flies(lalatlalat)
so wish me luck, sob3 . goin to leave msia 4 6 years(ala,t cuti kelik gak) haha.
so to all members yg dah ade kat sne, when im arriving,kalo wat x kenal 2 mmg naye uh,hee.
to all malaysian students, sori 4 everythng that I hav done b4, nk raye nh, (ak xmintak duit raye nh kire ok la th)haha .


so skng msok bab wasiat.


kpade sume membe2 ak,sori kalo xpat state nme sorg2,payah uh weh,hehe
tok dak2 uia th,jgn maen bola mlm2,dak2 bilik aku,dah2 uh maen pes,nk final dah,syuk,tlg tgkkan biskut aku,t kenit ngn zaki wat sahur ag,amir,kate nk stop smoke,ak tggu la bile fellow nk saman kaw,haha,ha kenit,pas ak xde,leh uh ko tido atas katel ak,ko xpenah ag naek kat atas katel ak,sdey lak,haha,syuk,haa,ak ase rubiks ak tertinggal ah kat bilik,so maen lah korg,haha,daus,t kejut la dak2 bilik soh wat qiam,bkn bgon sahur tok smoke,(wa tabik spanar ah)ha daus bi,class rack ak,haha,tahnx ah tlg fotokopikan handout,ak bayar abes kan,?haha,
safuan weh,dah2 uh pegi um,cube la ko blnje ak bukak pose ke,dpd pg um,tmbg mahal,naek taxi ag,skng ekonomi terok(ececece)
cipeng,wat lab report lek lok,jgn asek msj ak je,haha,solihin,t kalo ko tido b4 g kelas math ak xnk kejot ah,tp kalo ak tido ko kejot ah,hee,thanx coz aja ak fizik awal2 ri2,sori xpat ajar kaw math(Sdeyh dow xpat aja kaw)
damn oden ngn pdot,jge nme sepintar baek2,jgn salah gne webcam,bukak pose kat msjid,bru ase nikmat dye,hehe
shahmil,nyesal gle ak x tmpr kaw ri2,haha
zaidan weh,t kat ne2 ble ak jmpe court,ak try shoot 100 kali,ak nk jd power dpd kaw,hehe,btw ri2 ak menang kan lawan kaw?haha,maen ah ngn alep leklok,ekeke
akmal,jgn bgmba ngn moon slalu,t ammar marah,amer,bawak kete leklok,jgn pecut2 je,pe brg pecut mlm2,xde kete,haha
monek,jgn gado sgt ngn muzakir,ak taw korg besfren,(yeke)tp jgn smpi mesra sgt(annoyed)haha
jenab weh,tukar2 la bunyi kete kaw,t akmal record ag sore aku,hehe
nisa,jgn nanges dpn ktorg,kelakar ah,ak nk gelak tp xpe la,t ko nanges ag x benti2 lak ak gelak,hehe.

to all my besties.
ak syg gle korg.mampos ah korg nk kate ak gay ke pondan ke,janji memg ak syg gle kat korg.haha


wasiat ke2,haiyo.haha
to cikeh.
oit2.kaw nga wat pe uh?msti tsengih2 tgk gamba kaw kat sogo,
time ko duduk atas rak kasut,
pas2 ak igt ag,ade dak2 kecik kat sogo nghoyak kat mung,
garang boh mamat nh,haha(mamat)?ekeke(ak gebang je)
erm ak taw ko nga sdey,
yela soulmate kaw en dah jauh sgt,sgt2 jauh kan,kat tepi sphinx kot skng,jap g kne makan ngn firaun,(wat bukak pose)hehe
ko jgn uh sdeyh,ak taw ko epi je ak pg coz nk soh usha2 soulmate kaw(jgn harap ak nk usha)
jge soulmate kaw kat uia th,classmate ak th,ko jgn wat coffeemate dah uh,hee
mkn burger leklok,kalo pening amek ubat pil cikeh te on.
pas2 jgn xmandi pagi2,pg kelas th tlg mandi,mandi dgn air,bkn deodorant rexona yg kaw bangge kan sgt th,haha
ko jgn merayau2 kat pertama,coz org kat c2 naek bosan kat kaw,asyek menanges2 je,akak yg jge toilet th pon lepak je,kkaw lelebeyh,
thanx lahh coz deal ngn ayah kaw,at last ak dah ade teman seidop semati,kalo ayah kaw x tlg en,mahal gak ak kne kua duit,alhamdulillah,syukur,ekeke.
btw dearest aku asek mati ah,kejap2 hang,mengong tol.
kalo wat reunion th,gtaw la,t ak nk wat gak(kg baru)

ak taw ko ngah bengang ngan aku bile ko bce sampai line nh,
xpe2 ak taw ko botak(jelez rmbot afro aku)
hehe,bile nk bom uia?ak nk blah nh,kang kalo x jmpe KLCC paham2 lah,hee

2je tok kaw cikeh,t panjang2 lak,ko menanges igt ak dah xde,hee
take care anak pak wan.



so wasiat ke3 lak,
(penat seh)

to wardina,
na,kaw sehat x?ak taw time ko bce nh,msti ko ngah senyap gile,
xpon kaw nga gelak tapi xde sore*pelik ah
hee,bangon pagi2 gosok gigi,jgn x gosok,
t itam,hee,blaja uh memasak,t xkn ko sahur makan roti ngn tuna je,
cube jadi mcm aku, pg ukc2 minx bawang2 ngn minyak tgh2 mlm,bru thrille,hehe
kalo nk lintas jalan 2 leklok,jgn jadi mcm ayam,(Ayam pon xnk jd cm ko)hehe
pas2 kalo nk naek LRT th,beli tiket tmpt yg kaw nk pg,bkn tiket tmpt yg kaw ngah berdiri skng,

oit wardina,
kalo bosan,jgn nanges2,nnti ko jadi panda,sape susah?roomate kaw gak,t diorg xnk ngaku kaw homosapien,.
kalo bce buku bio jgn dgr hot fm,dgr surah lukman,t dapat anak pandai2.
pas2 kalo tido jgn bnyk sgt bantal,t kalo ak nk kejot ak xtaw mne satu muke kaw,
pas2 kalo basoh baju jgn pakai downy,pakai sabun,baru bersih,
kalo jalan2 terjumpe aku,jgn elak smpi sggop msok longkang,t kaw busuk(dh uh mmg busuk)

na~
ko jgn lari time hujan,kalo guruh bce selawat,bzikir bnyk2,ak taw ko takut,tp jgn takut sgt,t tkentut2 lak,dah uh sejuk,takot teberak lak,
ko jgn buang lirik lagu nasyid hijjaz kat notice board kaw,
kaw jgn marah roomate kaw kalo dia tune lagu if i let u go bnyk2 kali,
kalo ko sedeyh crik towel plkn cpt2.:)

oit wardina,
balik brisbane jgn x ajak aku,ko bawak bola basket ak pon xpe,janji soul ak ikot gak,hee,
kalo ade laki2 nk ngorat th,kaw spray je lada hitam,xpon kaw korek idong pastu kunyah,konpem diorg xnk ngorat kaw,
memandangkan kaw ade LBP yg amat terok,
makan lah hati,limpe,kerang,air horlicks,bayam,kalo ko xmkn t pening,
skng kalo ko pening xpe,coz ak ade,
t ak da xde t mcm ne?(padahal sme je)
t dah success jgn lpe ak lak,ak taw ko igt berat badan aku bape.
last but not least,

kelip ah mate,bce smpi x kelip2.

take care bunga wardina,haha


I wish I could carry your smile and my heart...
For times when my life feels so low..
It would make me believe what tomorrow could bring ...
when today doesn't really know, doesn't really know...


and . .

i so hope,still bet a hope(ameng)
but i noe ,
it juz a wasted part of my life .
chill lah babe ,
but i cant ,

and . .

i dont noe y .
torment .


so my purpose doin this post at this nite(4.10 am) just to penoh2 kan post kali neh, hee .

again

hepi eid !

selamat hari raye maap zahir batin kat dak2..

selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 0408
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 sepintar
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 UIA
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 medic egypt
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 PLKN Benum Hill Resorts
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 bilik ABC 402
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 engineering UIA
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 wilayah,pahang,perak
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 cancer
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 blogger
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 ym,fb,ms,fs
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 man.u
selamat hari raye maap zahir batin kat dak2 yg membace..

pose tinggal 1 hari,mlm ramadhan tinggal 1 hari,..
so yakin sgt ke pose kite dterime???...
adakah sume kelebuhan ramadhan kite pat gne sebaek2 nye?
nape hepi sgt nk raye?
para sahabat dlu menanges2 bile ramadhan nk pergi..
adakah amalan mempromote hari raye nh amalan yg dterime?
seelok2nye jgn la blebih2 dlm persiapan raye,..
nnti membazir lak,
so nk ajak,marilah kite bertaubat di mase kesempatan yg masih ade n terbuke luas,
agar ramadhan kite mndapat keberkatan n diterime ALLAH swt...
wslm..


hepi eid!!..minal aidil walfa'izin..

yg nk wasiat aku th nanti2 ah,haha

Tuesday, September 15, 2009

gonna miss u babe!

cairo.6am






last two nite, it was an exhausted nite but it also was an energetic nite,yeah coz we have a trip to KLIA for saw our old buddies(ammar nisa faris hapiz n n hapiz m) taht would be departed from msia on 6 am,oh how was it,it may nothing cant be describbed, we juz see n shake our hands,give sum hug 2 them,wish them and hoping all of us will meet again,maybe after 6 or 7 years,

so it was started when amer came to uia,juz want to bring 3 of us(damn pdot n me) to casa subang.taylor students homes, and b4 we met them,we take our tim
e at summit,haha,n mapley,taking caffein to have a long n sleepy journey after 2am,

omg!we stucked at guard post,we cant entered it,unless we have the card,ah i forgot wat it was called.at last we registered as visitors to entered in,(haa kan senang!),so we met monek,muz,akmal,jenab,yen in the casa,so we hang out togethr at akmal's house n I also met with my buddies at national services at benum hill camp,anzari was his name,haha
on 2am,we departed from casa subang n hav a journey to KLIA,and it was calm journey bcoz the road was empty n KLIA also was empty at that nite, just full with jpa students only,
we parked our car at parking B and we arrived to GAte 4,so we met ammar,faris md noh,hafiz
n,hafiz m, and the only girl who was under jpa scholarship to egypt was nisa zaidan,my add math mentor,huh I dont know how to described my mind atthat time,seeing many people were crying 4 their daughter or son or maybe for their sib who would leave them 4 about 6 years,akmal saids,ah bile turn aku nk pakai coat nh,hee,and one day the turn will come to me to wear the coat,haiyo,seriously wat was the best word to described my feels at that time uh?however,bear in mind,either ovc or local,the truth is how did we manage ourself to gain wat was our aim n how to achieve it rite. and at that time i saw them brought their luggage and leave us and w
at was the feeling if the person was me?who would leave them that was in KLIA at that time?and insyallah I will feel it,haih maybe it will burst the tears,hee.

sepintarian.students.(eqypt,us,aussie,canada)

Monday, September 14, 2009

time telling story



hurm,well we meet again,
huh since I was in cfs till now,there're a lot of journey i have faced it either best or sad memories but it just a part of life,rite?so with my broken english,i'll tried to manage my english back by writing some or maybe a lot of stories that happened in my seconds,perhaps..
juz a little bit of stories n some pics to be commented.hee

teacher nani's daughter


7sept.
having a dinner at teacher nani's house,
2 je,hee

























9 sept,

guest wut?aha akmal n jenab!!a pair of couple kot,hehe,sori mal,kidding.erm maybe just
want to see their old buddies,well to appreciate them,I bring them to my uncle's restaurant at damansara uptown n it was memorable moment bcoz it such as took a batch to my uncle's restaurant,y?
bcoz we have all 6 classes members,me,akmal,pdot,damn,
maslin,n dreber terbaek,jenab!
haha.about an hour we spent at there,juz eating,having a ngumpat2,hehe,n then snap a pictha,then we went to the nearest mosque n after that we went to cold storage,juz wanna buy a bottle of water,feel so thirsty on dat time and wat happen jenab n maslin was MIA,so we were terpacak at the cold storage(bese la kalo pompuan shopping)ekeke.
2200 sharp we arrived at uia n b4 dat we want to drop at techer nani house at ss14, unfortunately she was working at dat time, never mind,n once thanx to them(akmal n jenab) 4 the 'vacation'.,hee






10 sept.
this terrible day.haha
wat was it?
my dormates aka amir,syuk,fendi,zaki,daus,kenit,adib was successfully make a video entitled salam perantauan dari scotland,maybe 0ne day if i watch that video back i will start to tears,sob3.




sahur in making.

kenit besday party

11 sept.
it was a raining day and it might be the best moment that shud be written in this blog,
it was a reunion a.k.a sepintarian ifthar at kg. baru. It was started when nisa invited me to join sepintarian group that was created by herself on fb, and wat was they discussed on that time was entitled mjlis berbuke pose. So I thought that kg.baru was the rite place beside it was a shortage time to discussed,and.we have done it.(proses th x payah cter kot)hee
special thanx n kaseh sayang to all of members yg penat2 lelah trying to help(bkn bnyk mulut jer) hehe


a second that was so precious.


conc.mls tol ak nk tulis dlm bi.haha
gmbo bterabur

Thursday, September 10, 2009

sepintarianz 0408

esok (11 sept) akan diadakan majlis bebuke kat restoran chop n steak house kg baru,
masa 630 ptg,
bawak uh duet kalo nk makan,haha
so sape yg xtahu pape n yg dah tahu pape,
datang je kat LRT putra stesen kampung baru,t taw la korg cane nk p restoran th,
datang boh moh3!!

Tuesday, September 1, 2009

out2!


ari nh JUWE(mmbe 3 on 3) aku kua uia,
bkn kne dismiis ataw h1n1 ataw kua outing,
tp tubik(bkn same je ke)haha,
die amek dentist kat mesir lahh,,ngeee..al-azhar kot,
wish kaw best of luck keh!haha
sian ah kat aku nge zaidan,
xde sorg player 3on3,
pasnh kne wat interview uh kalo ade org nk join ktorg,ekeke
(ade gmba tp t uh ak upload)

p/s: kaw yg makan burger pas2 tetumpah kat tudung mase balik kuanta(kampung aku)
ak ne kutok org ah,haha,nantikan wasiat tok kaw,ekeke

Sunday, August 30, 2009

semalam aku buat ape ya?

(gambar sekadar hiasan)









lame tol aku xciter ape yg aku wat.,

haha smlm bersamaan 29 ogos,

ade reunion integomb!!haha,x pasal je,
bkn uh,

smlm ade beberapa hal aku dah wat. beli hnset, beli kasut adek aku, pegi kg baru
setelah mnjual yg lama kat zaki(dak bilik aku)
lalu dalam perancangan bersama saudari cikeh(wanita yg mcm lelaki,gagah perkasa) akhirnya dapat uh aku membuang hajat utk memiliki henset,haha(mcm xpenah ade nset)

so aku sebagai kawan terbaik beliau(perasan jap) dengan ini menyeru korg2 sume yg nk beli hnset,kawen lah dengan saudari ini kerana 1 family cikeh,dari pak cik,adik2,kakak2,(ko xde sib laki en)sume beruntung coz hidup dgn henset,ak pon nk jadi mcm dia uh,dapat tuka henset laluh.haha

sejarah hnset aku nh.
gamba pertama yg kne snap ialah gmba aku!haha
tmpt kedua n ketiga ialah pencari kasut adik aku kat sogo.

kat sogo nh mmg ade sale, n ak xpandai crk style pe yg adek aku nk,
so aku serahkan tugas kpd cikeh,n aku dah agak,meme longgar ble adek aku pakai.haha

pas2 pg kg baru,coz nak naek putra lrt teros balik umah aku,haha
agak malu dow bila ak sorg je dak sepintar n teserempak ngn mmbe2 cikeh(ok ah coz xde sorg yg kenal aku)haha.
so balik dok caj hp.

the ant!

Bace story lalu tulis balik.

hurm..
untuk post kali nh,igt nk citer mcm ne saidina Umar al-Khattab membunuh anak perempuannya ketika beliau masih berada dalam kepercayaan Jahilliyah,.

Umar pulang ke rumahnya selepas Abu jahal n pembesar Quraisy yang lain mencabar beliau untuk membunuh anak perempuannya yang baru sahaja pandai berjalan, sebelum 2 kalo x silap Abu Bakar As-siddiq datang lalu mengatakan agama nabi Muhammad saw mengangkat tinggi darjat wanita,tidak membunuh anak perempuan dan lain2, lalu apabila mndengar ajaran agama Rasulullah saw, Umar terus membantah n tiba2 dicabar oleh pembesar Quraisy tok membunuh anak perempuannya, Umar tidak sampai hati namun disebabkan ego utk mempertahankan kepercayaannya dia menyahut seruan tersebut,.

Setibanya Umar di rumahnya lalu umar berkata kepada isterinya.

"Ucapkan selamat tinggal kepada anak perempuan kita kerana aku mahu menguburkannya"

berkata pula isterinya,

"dia anak kita,wajahnya comel dan aku amat sayangkan dia,tolong jangan bunuh dia"

namun Umar tetap tidak peduli, dan dia mengheret anak perempuan dia yang baru pandai berjalan pergi ke sebuah kawasan yang jauh daripada rumahnya.
Ketika Umar sedang menggali lubang, debu-debu pasir beterbangan lalu melekat pada jubahnya, lalu anak perempuannya yang comel dan baru pandai berjalan itu datang kepada ayahnya lalu menyabu debu-debu yang melekat pada jubah ayahnya.
Apabila lubang siap digali, Umar berehat sebentar, seterusnya anak perempuannya datang kepadanya sekali lagi lalu menyapu debu-debu yang melekat pada janggut ayahnya, terdetik rasa kasihan untuk membunuh anaknya yang disayangi dan kemudian penduduk sekitar kawasan tersebut yang masih memegang kuat kepercayaan arab jahiliah serta pembesaar2 Quraisy seperti Abu jahal menyuruh dan mencabar Umar untuk menanam hidup2 anak perempuannya. Disebabkan ego dan kepercayaannya terhadap agama yang sedang dianutinya, Umar terus mengangkat anak perempuannya lalu dihumbankan anaknya ke dalam lubang tersebut seterusnya mengambus lubang tersebut dengan pasir. Orang ramai terus bersorak dan bertepuk tangan memuji Umar tetapi siapa yang tahu Umar sangat sedih dengan tindakannya dan beliau sangat sedih apabila bayangan anaknya yang datang kepadanya untuk menyapu debu di janggutnya selalu bermain di matanya, wallahua'lam...

walaubagaimanapun Nabi pernah bersabda bahawa sekiranya ada Nabi selepas Baginda maka Umar lah Nabi tersebut,.

kat sini nk ckp masa lalu kita yang penuh dengan dosa dan kehinaan boleh diubati dengan taubat nasuha apatah lagi skng Ramadhan en..so rebutlah peluang ini!!

Sdeyh gak ble bce yang part anak Umar menyapu janggutnya.sob3 :(

Friday, August 28, 2009

saudara2 ku!! sedarlah!!

Perniagaan organ badan para syuhada’ Palestin adalah satu jenayah yang sudah lama berlaku yang baru-baru ini menyebabkan pertelingkahan di antara orang-orang Sweden dan regim Zionis. Meskipun ia tidaklah dianggap sebagai jenayah yang utama, namun ia menambahkan satu lagi siri jenayah Zionis yang dilakukan terhadap rakyat Palestin.

Wartawan Sweden, Donald Boustroum tidak berdusta ketika beliau melaporkan bagaimana beberapa keluarga Palestin di Tebing Barat dan Semenanjung Gaza mendakwa tentera Zionis melakukan penculikan tersusun terhadap pemuda Palestin yang kemudiannya jenazah mereka dihantar pulang semula kepada keluarga mereka setelah beberapa organ badan mereka diambil. Beliau juga turut memberikan fakta jelas yang menunjukkan regim Zionis melakukan jenayah tersebut dengan tersusun terhadap rakyat Palestin yang diusir dari tanahair mereka secara paksaan.

Laporan oleh akhbar Sweden ‘Haafton Bladet’ menunjukkan kewujudan suatu perniagaan organ tubuh manusia yang laris di Israel kerana keperluan yang mendesak terhadapnya. Ia juga menunjukkan keterlibatan pihak berkuasa rasmi dan para doktor yang utama dalam hal ini. Ia juga menegaskan wujud bukti kehilangan beberapa pemuda Palestin selama 5 hari sebelum jenazah mereka dihantar pulang ke kawasan kediaman secara rahsia pada waktu malam dengan terdapat kesan pembedahan pada badan mereka.

masya Allah...

aku nk mnjadi pengikut setia tentang keadaan saudara2 kite..

aku xnk perjalanan aku di padang mahsyar tergantung dek kerana sikap aku skrng,

sungguh iman ku sgt nipis dan setipis2nye...

aku nk selalu menangis...


bayi 6 bulan,Mohammed Al-Borai terbunuh selepas serangan Israel ke atas bangunan di Gaza.

p/s: Israel penakot,knpe Bayi pon mereka nk bunuh?knpe Sheikh Ahmad Yassin pon dibunuh dengan peluru berpandu? Kita masih berbuka dgn Mcd?

Friday, August 21, 2009

My Love!!


hey hey hey..
ramadhan!!
we meet again after a year you left me alone,
i really miss u lah(guy Iran slalu ckp,why malaysian always added LAH after no??such as no lah..)
u noe,
i have wrote a lot of sins since last raya,,:( it were uncounted...too much..
and finally we meet again!!
I hope our conference could give thousands benefit back to me,
u noe why? we could have longer time together since u will leave me alone for the next tyme.
and i hope u wouldnt leave me alone after this,
but I noe it juz a part of my daydream,
so im really hope and pray that my time to go will always with u Ramadhan.
i really miss u ramadhan!!Now u back!!
you're so special and it really astonished me..:)

pergh lame x memB.I kan typing,.hee

(ramadhan pseta ibadah. bukan pesta juadah)

Monday, August 17, 2009

Aku terjaga!!

salam.erm
thanx solihin,
coz memberi penawar nafsu kat aku,hee

apekah penawar itu?
tentunya majlis ilmu,:)
walaupon wat kat kelas fizik(mase nk kua)
tp alhamdulillah,ak sedar balik ngn nafsu yg mnggoda aku,
apekah nafsu itu?
kemewahan dan keindahan dunia,aku nk sgt cpt kaye smpi nbk wat business,,
mmg la untung tapi ak msih ragu2,
ak boikot mcd,n solihin ckp.
hang nmpok bukti mcd support israel?
bru aku terpikir,
bila adenye syubahah maka hukumnya jadi haram,
so ak terlalu ragu2 dgn business 2 walaupon org kate halal,

manusia di akhir zaman ini dikelilingi oleh umat yg lain,
adekah umat nabi muhammad saw terlalu sedikit?
TAK!!bahkan lebih bnyk dpd buih di lautan,
mereka terlalu cintakan dunia hinggfakan mereka takut pada musuh2 mereka,

aku terjaga dari lena..
kuatkanlah benteng iman ku!!

Sunday, August 16, 2009

baru2!!!

hee,
saye baru menukar skin blog saya.
(skema jap)
haha.function masih same.daa

Saturday, August 15, 2009

bukan?

hembusan nafas panas bukan suatu petanda
apatah lagi utk menyatakan suatu petunjuk,
pasti ade jawaban sekiranya timbul pertanyaan.
sampai kapan dan bilakah lagi perlu kamu berselindung,
aku jua manusia,
punya hati dan perasaan.,
jangan sesekali kamu punya suatu erti yg tersirat,
sesungguhnya itu mungkin memakan erti yg laen,
apatah lagi kamu selalu memandang enteng
terhadap apa yg selalu mnjadi nyata
biarkan sahaja aku habiskan sisa hidupku 'di sini'
kerana aku yakin,
itu kehendakmu bukan?

results

seri,
so free throw,
3-2.
kalah suda,sob3

teruskan perjalanan,maen waktu malam.x best dow.haha

Thursday, August 13, 2009

3 on 3.

i'm flying!!


salam.haha
hari nh maw cter sal semalam.
malam semalam.
ade 3 on 3.
berbekalkan doa anak2 dan isteri2 serta member2..
ade 3 game.2 menang 1 kalah.
kalah 1 poin,2 pon free throw,
malam seh,silau gak.
so ktorg ke quarter,malam sok.
tp ktorg tarik diri.
coz nk g edu camp.(semangat flying foz)
amek pisau potong bamboo wat umah.haha
nk wat tutor ag,haih.
tape2 ak paham boh.
bereh aja.
jumpe lagi 3 on 3 next year!!
btol ke next year?hee

Monday, August 10, 2009

huh lapar siot

aha
ak lapar siot,
xtaw nk karut pe..
btw sya'aban nk abes,
ramadhan bakal mnjelma.-pesta ibadah-!!
ha3.estour dah dekat..
pe ag..kasut baru beraksi la.haha


xde pe.daa

Saturday, August 1, 2009

aduh

apekah ujian ini!?
selamatkan kami ya tuhan!!

tagged kpd hazeem,hapiz n,muzakkir,monek.

sepintar - uia : 10 marhallah

mamat termacho abad ini.menjadi kegilaan nisa zaidan


buah tangan yg sepintar bg kat aku.spesel seket.haha


pandu cermat jiwa selamat


sesat sampai negeri ape tah

huh.hari nh ade pelan baek pnye.
terjah sepintar.
tp kol 830 bru aku siap coz hazeem pon xsiap ag tyme th.
n kami(uians) ngn sorg dak kisas yg tsesat kat dlm Innova hazeem.haha
n ktorg pon bergerak sesame street dari ABC ke keluar uia.ehe
n kne singgah kl sentral jap amek caoi ngn hapiz n.
yg panas ati polis ade wat road block.xbnyk 3 je.
memule wat kat jalan depan mid,
pas2 lepas blah dri amek diorg kat kl sentral, kat jalan istana,
pas2 yg paling sakit hati kat GUTHRIE pon wat road block!!
oden dah mncarot2 simsons yg ak pon xpaham.
taik telinge dah bnanah da.hadoi.
n ktorg pon amek jalan pg NILAI!!
gile tol.n pas nh xtaw nk g skola nek kete ataw x dah.hadoi
dengan guide yg nisa` bagi wat ktorg tersesat masok kampung mne tah,
samat ak tnye pak cik ne tah..
kalo x ktorg bukak gerai laptop pdot jela kat nilai aka klia th,
dalam 4 jam 30 min dok melangok
at last sepintar kami jejaki,
tp dah kol 2.ape je yg ade..
jumpe dak2 taylor yg buat iklan kot coz diorg pakai bju taylor,,sengal je,
n kat sepintar pon dah ade yg kne kuarintin dlm umah pk koko.
dlm 57 org kot.mak aih.terok seh.cuak gak.
masok2 tgk sume mcm angkasawan je.
pas smyg jumpe la rakan2 n masok kat dalam umah antu sat.
siap pelok antu th.haih dunia makin pelik.
antu bg salam.samekom bang.
ade gak antu yg kne sumbat dalam locker.sape wat tatayok.
then makan pizza hut(rm5 je) ok la th ngn dadih.
nk beli ice blanded pon xsempat.mulut dok melatah je.
pape pon gd luck uh kat member2 n cikgu2.
hope korg teros sukses selalu..seperti dulu.ekeke


muke tahan bisul kat punggung(4jam duduk tanpa henti)


ntah pape


x best.gamba xbnyk.wargh!!

Friday, July 31, 2009

dey dey kusut!!

again i want to wrote this idiom.
you reap what you sow.
bilela ak nk menaip bi nh.
tape bahase jiwe bngse!!

inkues yg tercipta akhirnye hampir ke nokhtah.
bunge yg mekar kini mnjadi kuning.
kaki yg dlu tegak kini mnjadi lemah.
persoalannye...
apakah ceritera yg kini mnjadi kusut?
siapakah dn apakah visi n misinye??
apakah timbul 1001 penyata yg tiada penerima?
agak kusut sgt.
hinggakan tiada persoalan yg muncul shj jawapan..
apakah maksud ini ya tuhan.
sudah lah.
jgn biarkan langkah ini terhenti..
kerana masa tidakkan mngangkat mu yg tersungkur.
menjejaki tapak bukan caranya..
cubalah mencipta tapak kejayaan mu.
agar mereka sahaja yg mnjejaki tapakmu.
bukan dirimu yg menjejaki mereka.
sudahlah bermandi emosi..
kerana itu yg mnjadi pagar pintumu.

penat emosi dan fizikal.
asal kaw tinggi sgt uh?

Thursday, July 30, 2009

doA kAN kamI.

pergh.
snanye tade pe pon nk letak as new post.
aha.
citer?
kalo ikotkan rmi gak dak engine kne g ict.lec damn yg ckp cmth.
btw ade 3 on 3 t.(uia wat)
weh pdot jd urusetia dow.aha.
n ak pon join gak.
nme group ktorg-azam G_79-
aha x pasal letak nme mmbe ak lak.aha.
n line up kami 3 org je(nme 3 on 3)
zaidan-sms machang
juwe aka syazwan-mrsm pe tah(kelantan)
Arif Rukai!(sape tah dak poyo nh)-sbpi Rawang
berbekalnye doa dan azam daripada mak bapak n family,anak2 n bini2 ktorg,
dgn harapan dapat mlangkah jauh pas nh.haha.(mcm nk g perang je)
2 je.

weh jum g skola.bongkar ceritera yg kusut!!
inkues yg tertimbul2 mcm ajieb(membe PLKN yg tsekat kat kolah)aha.