Pages

Thursday, December 31, 2009

hanya sekadar ulasan.



salam alaik,

mula2 ingin mngucapkan selamat tahun baru,heh

n pada post kali ini,
hanya nk kongsi cerite je,
yakni dialog antara prof ngn stdnt msia,


cuti hampir bermula
pe ag,sume dok merancang nk jalan2,
biasela,duit bnyk,lagi2 bru 1st year,
so sume tmpt nk pg,
ayah aku ckp,

pg la wat umrah n haji, dah dekat sgt ngn mekah.
*tggu ade duit la,hee

n pada suatu masa,
prof pon tnye la kat stdnt2 msia ni,
(ak trnslate je)

cuti nh nk pg mane?x wat vacation?
n sume2 stdnt ni pon smgt la bcrite nk pg sinai,giza,tgk piramid.b
la2 2 2..

nk djadikan crite prof ni snanye agak tidak galakkan sume stdnt nh pg kat tmpt2 mcm 2,ye la,mne x nye,YG UMAT ISLAM sibok sgt nk pg tmpt2 cm th asal?
tmpt firaun,tmpt israel,kalo ikot kan baik la pg lawat makam2,xpun stay dlu,kmpul duit tok wat umrah,

n ckp pasal piramid ni,saya agak musykil snanye,Siapakah yg membina piramid ni?adakah manusia?saya rase syaitan atau bukan manusia yg mmbuatnye,
n pada pmbacaan saya yg x sberapa,kebanyakan piramid dijadikan lambang dajjal,
kalau ikot kan,kebanyakan gereja dkt dunia ni msti ada lmbang p
iramid,dan bermata 1.
dkat duit kertas usd dolar pon ade gamba piramid n di puncaknya ada 1 mata (tidak bersentuh dgn piramid) bermakna dajjal masih tidak turun lagi.


seterusnya saya juga teringat perkataan ini, "org yg mmperjuangakan kebenaran xkan semudah yang disangka"

memang,sape yg berdakwah mmg akan sgt diuji,kadang2 nk suruh bukak blog tntg kiamat or else pon susah gle,kalo best th,ble diminx bukak bole gelak pulak,aku ngah siyes ko gelak pulak, kalo nk ckp kite nh memboikot lagi la,msti kne gelak,nape ye?sebab sesiape yg mmperjuangkan kbenaran pasti diuji.
n kpada org yg x boikot nh,msti korg akan pkir mcm nh.
"ala kalo ak boikot bejuta ag org x boikot, so xde gne nye"
dah kalo sume pkir mcm 2 mmg la xde org nk boikot.
bkbkah korg sume tahu n mngerti bahawa sebesar zarah pon amalan kita sama ada baik atau buruk akan dihitung di akhirat kelak???
adakah turut sama mnyertai memboikot barangan israel itu lebih besar dpd sebutir peluru yg tembus di setiap badan umat islam?

fikir2 kan lah, n saya hanya mampu berbicara,.

Wallahu'alam.

selamat tahun baru.

No comments: