Pages

Monday, July 19, 2010

Aurat



Salam alaik.
Harini sekadar berkongsi mengenai Firman Allah Ta'ala yang menyentuh suruhan menutup aurat.

Semalam saya ada mengikuti satu ceramah dan penceramah tu ada memaparkan iklan produk mengurangkan berat badan. Macam biasalah,letak gambar sebelum dan selepas. Sebelum itu beratnya dalam 110 kg kalau xsilap,bertudung. Selepas menggunakan produk itu berat badannya dapat dikurangkan sehingga 50kg kalau tak salah la.

Mula2 berat dekat badan,lepas tu berat dekat dosa -___-''

Ok la,kita lihat bagaimana di sesetengah negara muslimah2 di sana bermati-matian nk pakai tudung,ada yang dikasari pihak berkuasa,ditarik tudungnya dikenakan tindakan mahkamah disebabkan memakai tudung.

Kalau di Malaysia antum semua boleh la fikir sendiri.
Yang Islam tak bertudung tu satu hal,
Yang dah bertudung pulak satu hal,

Kalau yang tak bertudung ni mungkin xde kesedaran,hanya Islam pada nama tapi gaya hidup budaya barat. Bertudung ini panaslah*membebel2 nk lawan syariat Islam. Bila ditegur mereka memberontak,takkan nk tggu api neraka menjulang baru nk tersedu2 menangis menyesal?

Kalau yang bertudung pulak mcm bogel. Cth kalau di Mesir nih di kawasan2 bandar terutamanya terlalu ramai yang 'bogel' baju ketat sampai lemak berlipat2 tu jelas nampak. Tapi xtahu lah kalau mereka itu kristian sebab ade sesetengah org di sini menjadikan tudung tu budaya tapi dalam Islam itu adalah kewajipan yang wajib dipatuhi!

Sila2lah renungkan diri anda dan jangan berpendapat(ala hidayah belum sampai/lama2 nnti ak pakai la/kne wat slow2) -masuk neraka xde nk slow2 bagai. Peliharalah Islam dan Iman kita-

No comments: