Pages

Monday, July 12, 2010

Luahan hati.

Salam alaik,

Hari ini saya ingin meluahkan sedikit rasa hati yg tersimpan,saje nk berkongsi dgn pembaca.

Saya sering melayari web2 akhbar Malaysia di internet,dan paling kerap saya bace ialah web Malaysiakini. Kawan ckp web ni macam bias la,xde aa sokong kerajaan n xde aa sokong pembangkang,mcm tu la.

tetapi walaupun tidak menyokong mane2 pihak,saya lihat situasi fitnah menfitnah semakin berleluasa,cth parti ini cakap parti ni sesat dan sebaliknya, hari tu ustaz saya ade cerita pasal khawarij yang mengkafirkan umat islam yang lain,xde pun saya dgr hadis2 yang mmbenarkan seseorg itu mngkafirkan org lain,n bagi saya dalam situasi ni bagi saya politik msia ni sudah seperti menanggung trlalu bnyk dosa,dosa menfitnah,mengisytiharkan sesat dsb. seharusnya ulama di Msia ni perlu berani dalam menyuarakan pendapat dan yang paling dikesali ade ulama yang seperti memegang tittle shj,endah x endah,hadoi mmg la kite pon xtahu sape yg btol,pihak ni ckp parti ni sesat,pihak yg dituduh plak ckp parti tu sesat,yg saya tahu dalam Islam dibenarkan mengutuk dgn tujuan sperti dalam mahkamah,xpon pengajaran,cth mcm kutuk firaun n xde plak dgar fitnah n tuduh menuduh yg dibenarkan,fenomena tuduh menuduh,fitnah menfitnah di Msia bagi saya seperti melampau sudah,

sekarang pun dah xtahu nk ckp siapa yg betul dan siapa yang salah,hanya petunjuk Allah yang menentukan segala2nya.

memang akhir zaman ini penuh dgn fitnah menfitnah dan perkara ini lah yang mnyebabkan jatuhnya sesuatu kerajaan atau kesatuan,xkn kita nk lihat negara kita bergolak kerana perkara ini?

untuk mnjadi sebuah negara yang kuat kne ade pemimpin yang kuat,tentera yg kuat dan rakyat yg kuat. Ya Allah peliharalah negara kami daripada dipengaruhi pemikiran kafir dan Israel terutamanya. Peliharalah Islam dan Iman di negara kami agar akidah kami keseluruhannya terjage. Ameen

No comments: