Pages

Monday, December 20, 2010

Takziah, bekalan kita ke alam barzakh.





Salam alaik.
Bismillah Walhamdulillah Was Salaatu Was Salaam 'ala Rasulillah.
Post kali ni saya dahulukan ucapan takziah buat keluarga kawan saya,jiran mase kecik,Saifudduin Malik yang telah kembali ke Rahmatullah, Sedih fikirkan dirimu yang telah pergi menyambut seruan Illahi, Ya Allah kau beratkan neraca pahalanya, Ya Rasulullah kau syafaatkanlah dirinya..

Masa saya masih berada dalam tahun satu,saya smpt lagi berbual dgn arwah,masa tu borak pakai myspace, facebook ni mungkin time tu x aktif sgt. katanya dia sakit paru2,ada cancer paru-paru, time tu dkt hospital selayang,dalam 2 3 bulan jugak la dkt sne, then tbe2 dga arwah dah kua hospital,igtkan ada perubahan positif, tapi Allah lebih menyayangi dirimu, ku doakan kau berada bersama para syuhada :(

Masa saya tahu arwah sudah pergi, saya terigt masa2 kami luangkan di myspace, bertanya khabar,jadi saya pun sign in balik myspace, nak kenang2 balik masa kami bersama, bila saya bukak terpampang di homepage myspace tu dgn rakan2 myspace(perempuan terutamanya) yang mempamerkan gmbar2 mereka,posing2 mereka,yang membuka aurat,yang brgambar disebelah 'suami tercinta' mcm2 profile picture dan image yg diupload semuanya membuka ruang dosa. 3 Bekalan kita ke alam barzakh, doa anak yang soleh, sedekah jariah kita dan ilmu yang bermanfaat. Tapi kalaulah ditakdirkan nyawa kita ditarik dalam keadaan myspace/facebook/segala mcm website kita yang memaparkan image2 keta yang cukup men'dosakan'? adakah ia menjadi 'bekalan' untuk kita jugak?

Fikir2 lah untuk kebaikan kita bersama, bagi rakan2 wanita khususnya, korang semua diciptakan dgn sempurna,mempunyai wajah yang indah, dan lebih indah juga dihiasi sifat malu dan keimanan yang tinggi,janganlah kalian semua membenarkan syaitan menjadi hiasan diri anda. anda mampu mengubahnya.

Takziah kepada keluarga Arwah. Al-Fatihah