Pages

Sunday, September 5, 2010

Iklan Raya tv3 yang sengkek.




Salam Alaik.
Sekarang saya ingin meluahkan perasaan mengenai video smgt 1 Malaysia.
Ni iklan raya yang dikeluarkan tv3. kalau xsilap la tv3 sbb nmpk kt tv3 je,kt tv lain xnmpk lagi.
Ok la selepas anda menonton iklan ini pastinya anda sendiri faham maksud yang dibawa.
Mungkin pengarah video ini tidak sengaja tetapi proses membuat iklan seperti ini pasti memakan mase bukan?xkan x terpikir imej video ini?

Bangsa dan Agama bukan lah perkara yang sama.

Melayu : Cina : India : dll

kalau bangse2 di atas dikatakan sama xkesah lah, tetapi Agama Islam bukanlah agama yang boleh disamakan dgn agama lain.

Kepada pengarah video ini silalah rujuk surah Al-Kafirun.

Perkara menyama2kan agama nih dah berlaku dah mase zaman Jahiliyyah di mana arab quraisy asek menghalang Rasulullah saw dpd menyebarkan dakwah Islam hingga mereka terpakse membuat tawaran kepada baginda iaiut mereka menyembah Allah pada tahun pertama kemudian diajak Rasulullah saw mnyembah berhala buatan mereka itu.

Lalu turunlah Surah Al-Kafirun.

Knplah Malaysia dah jadi smpai macam ni?

5 comments:

freewriter said...

ya Allah.
eeh dihhh????
leeh baah??

AriFrukAi!! said...

ana musharif.maalej

Angin Malam said...

eih da ya rayyis!!!!??

ふあなチン said...

ingatkan aku sorang je rase cmtu, huhu. kudos untuk entri ni -

Rasulullah SAW bersabda: Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk kaum tersebut. (Riwayat Abu Daud)

btw media dekat msia da makin insensitive la dengan isu agama ni, contoh, drama epilog syurga cinta kat tv3, annoying gila tengok, adoy

AriFrukAi!! said...

diorg dah cuba untuk mengadakan islam mengikut hawa nafsu diorg.
Kita sbg umat yg dberikan akal kne aa pkir elok2 kalau ade media/sape2 yg wat cmtu kan.

mlm td tv3 dah mintak maaf. harap2 pihak2 lain yg dah mula nk jadikan Islam Baru nih pkir baik2 sblum diserang.