Pages

Wednesday, June 9, 2010

Keruntuhan kerajaan Uthmaniyah.

Salam Alaik.
Semalam saya mencari video2 di youtube yang menceritakan tentang sejarah Islam dan kesannya.
Akhirnya saya menjumpai 4video mengenai kejatuhan Empayar Uthmaniyah dan kesannya.
Saya amati video2 ini dan memang sistem khalifah sahajalah yang membawa kembali kegemilangan Islam dan keamanan dunia.
Lihatlah bagaiman sistem khalifah ini jatuh dan dihentikan, semuanya berpunca daripada sifat tamakkan kuasa dan tali barut serta membelot kerajaan sendiri.

Apa yang saya dapati BARAT kini melarang dan menentang sama sekali penubuhan kembali sistem Khalifah dan pengamalan sistem Syarak. Kadang2 saya tertanya adakah kerajaan Malaysia tidak mahu melaksanakan sistem hudud atas sebab ini?

Saya nk cerita sikit pengalaman saya di Biro Tata Negara sebelum saya berlepas ke Mesir ini, ade slot dlm tu,group kami membahaskan kenapa Malaysia ni kate negara Islam tapi xde pon ciri2 negara Islam, Xde sistem hudud? Lalu fasi tu mnjawab sistem hudud ni susah dilaksanakan sebab cth, kalau berzina kne ade 4 saksi yang adil, dan memang nampak dgn jelas persetubuhan itu berlaku, akan tetapi alasan yang diberikan sekarang ni org berzina bukan dekat tmpt trbuka aau kawasan yang senang kantoi,tp dkt hotel dn kawasan2 tertutup, so mmg susah nk cari 4 saksi tu,so dats y hukuman hudud xleh dilaksanakan,n die ckp kalau video pon maybe org edit, Lepas tu kami tnye kmbali,knp x luluskan je sistem hudud tu?kantoi atau x tu lain cter la. Then fasi tu pon xjawab n tros ke soalan lain, Lagipun sistem hudud ni bukan zina je,kalau mencuri ade jugak hukum die,kalau minum arak dan sbgnye, cume kerajaan je yang memberi pelbagai alasan untuk mengelakkan perlaksanaan sistem hudud.

Masa kat skola dulu,Ustaz saya mnceritakan kat kitorg, ade org cine ni,tauke kedai emas ckp, kalau olang curik itu brg aa kne ptg tgn ni memg kejamm ma. Then after that kedai emas die pon kne rompak n cine tu pon ckp kat ustaz saya tu, aiyaaaa kalo gua dpt itu pencurik, gua kasi potong tgn dia tuu. (cmtu la bhs die) tp nk ckp sistem hudud ni bukannya menyeksa tetapi memberi peringatan kat org lain jugak. Haih,

berbalik kat video di bwh ni, memang statement kerajaan britain kalau xsilap,diorg melarang btol penubuhan sistem khalifah n hukum syarak, cuba fikir nape diorg haramkan sistem syarak n Khalifah ni? N adekah negara Malaysia jugak terikat ngn arahan Britain nih??

















Yang paling saya xtahan dlm video nih, ade satu part seorg muslimah tu ditarik dan di basuh n itulah care bagaimana muslimah itu direadykan before diROGOL! Nauzubillah mmg silap besar ummat Islam xmempertahankan sistem Khalifah ini!

Bagaimana Umat Islam di seksa? Di bunuh beramai2? Bagaimana2??? Xrase marah ke?

Agak2 kita yang hidup senang lenang ni, boleh masok syurga Allah x? Pass x mase diHisab nnti??Saya rasa semua blogger pandai berfikir dan boleh menilai kemampuan kita. Adakah kita semua merasa senang lenang lagi sementara dalam video ni da ade yang memberi peringatan bahawa mereka akan menuntut apa yang kita lakukan di Akhirat kelak? Adakah kita ni Umat Al-Quran? Umat Rasulullah? Sama2 kita renungkan.