Pages

Wednesday, June 2, 2010

Terkini. Adakah bakal berakhir?

Salam Alaik.
Moga2 para pembaca dan blogger sihat berada di bawah naungan Iman dan Islam.
Baru td saya terigt untuk membuka formspring, dan soalan yang diajukan memang memeranjatkan. Hurm mungkin pendapat org tu terhadap tindakan saya mengutuk Israel, saya terfikir2 knp die terasa marah kepada saya kerana mengutuk Israel? Katanya saya juga mengutuk rakan2 yang lain iaitu mengutuk cara mereka berdoa?pelik?mungkin dia hairan knp saya emo tntg Gaza. Tp xpelah. Sy anggap ianya sebagai ujian pertama dan mungkin dia mempunyai pendapat yang lain yang mungkin bertanggapan tindakan Israel tepat. Sebab tu dia tidak suka saya mengutuk Israel. Kita lupakan ancaman ini.


Dunia kini panas dgn api kemarahan terhadap Israel yg melancar serangan di perairan antarabangsa baru2 ini.
Alhamdulillah ramai antara kita yang peka dgn isu ini namun masih juga yang mengambil enteng terhadap perkara ini.
Kini Israel berkata, mereka membebaskan tahanan tersebut kerana untuk memelihara hubungan diplomatiknya dengan Turki.
Mengikut pemerhatian saya dalam laman freegaza.org mengatakan tidak semua tahanan dibebaskan. Kita janganlah percaya bulat2 pada sesuatu media kerana ada sesetengahnya memang ditaja oleh Israel itu sendiri.
Bercakap mengenai tajaan Israel, teringat saya kempen memboikot yang giat berjalan di Malaysia selepas serangan di Gaza pada awal 2009.
Salah seorang rakan saya yang bekerja di Mcd mengakui memang tiada pelanggan sepanjan minggu tersebut.
Namun itulah kita, hangat2 tahi ayam, kita semua kembali menjamah hidangan yang dahulunya kita boikot.
Adakah perkara sama bakal berulang?Kini kita bersemangat menyebarkan update2 tentang keadaan konvoy ke Gaza, dan adakah ia bersifat sementara?
Ingatlah perjuangan kita,jihad kita,tidak akan selesai sehingga Israel berkubur dan BaitulMaqdis dibebaskan!


Ini merupakan salah satu iklan KFC yang saya petik daripada blog rakan saya menceritakan penipuan KFC terhadap pelanggannya. Indah khabar dari rupa.

Masih menyalurkan bantuan ke Israel? Renung-renungkan.
wassalam.


3 comments:

Unknown said...

hmpph.
btol.
hngt2 taik ayam je.
spatutnya smpai skrg kita perlu boikot produk2 israel nih.
dh trg lg brsuluh.

AriFrukAi!! said...

smpi bile2 kot,mybe serangan ritu nk bg peringatan kot kt kite sume.yg kita pon kalo leh jgn la hangat2 tahi ayam gak.
harap2 dunia xteros mengutuk sahaja tp melakukan sesuatu la nnti,insyaAllah.

Rusli said...

mereka xkan redha selagi kita xikut agama mereka...
kemarahan sepatutnya berterusan selagimana gaza masih dalam tawanan...
kita perlu menyekat meraka dari pelbagai cara-melalui ekonomi adalah salah satu caranya:)
mabruk arif-sangat mantap post2 nya...