Pages

Wednesday, July 3, 2013

Jatuh.

Kain kafan sebagai simbolik penyokong Morsi untuk bsedia menjadi syahid


3/7/2013. titik hitam buat Demokrasi di Mesir. Puak sekular mengangkat sistem Demokrasi kononnya ia adil buat sesebuah kerajaan. Tapi apabila Islamist yang memenangi hati rakyat melalui demokrasi lantas mereka mengkhianati demokrasi dengan perancangan yang sangat jijik dan jahat.


Lepas solat Isya di masjid, tiba-tiba arab disekeliling ni bersorak. Membunyikan hon tanda kegembiraan. Dalam hati berdebar-debar. Apa petanda semua ini? 


Rupa-rupanya Presiden Morsi digulingkan oleh Majlis Tentera. Perlembagaan digantung. Pilihanraya akan diawalkan.




Ketika awan mendung berkepul-kepul dilangit, kaum Bani Israel bersorak kerana sangkakan hujan yang akan turun. Siapa tahu rupanya ribut yang datang hingga menjahanamkan mereka.


Arab mesir bersorak apabila Morsi dijatuhkan. Mereka dibutakan dengan nilai material pembangkang akhirnya membawa bencana kepada negara.


Dulu presidennya menginap di rumah sewa. Akan datang presidennya suka mendiami Istana. Dulu presidennya suka menajmu selera di rumah sewa. Akan datang presidennya suka bermewah di restoran yang mahal. Dulu presidennya melangkah kaki ke masjid untuk solat subuh. Akan datang presidennya kaki betina.


Buat Morsi, moga Allah pelihara anda dan IM. Buat rakyat Malaysia, sila berhati-hati. Kita tak tahu apa yang bakal menimpa kita selepas ini.


HasbunaAllahu wa n3malwakeel



No comments: