Pages

Friday, July 12, 2013

Mahkota

Dalam bulan Ramadan ni, kebiasaannya PERUBATAN akan menganjurkan program yg dinamakan IHRAM (Ihya Ramadan) dan diselitkan dalamnya pelbagai program dan aktiviti. Disebabkan pd tahun ni berlaku beberapa peristiwa di Mesir yg menyebabkan kawalan keselamatan perlu ditingkatkan, maka kekerapan program perlu dikurangkan.


Alhamdulillah dpt la jugak AJKP susun program daurah kitab. Antaranya At-Tibyan fi adabul Hamlatul Quran.


Satu hadis yg dibacakan bkenaan kelebihan orang yang membaca dan beramal dengan al-Quran ialah Allah akan memakaikan Mahkota kepada kedua ibu bapanya di akhirat kelak.




Bagi org yg syahid, Allah akan memakaikan mahkota juga kepada mereka di akhirat nnti. Pada mahkota itu dihiasi dengan permata. Dan nilai bagi setiap permata itu lebih baik dpd segala apa yang ada di langit dan bumi ini.


Xtau mahkota tu sama ke tak dengan mahkota dlm hadis d atas ni*


Hebatnya orang yang membaca dan beramal dengan al-Quran. Moga para Hamlatul Quran dpt memberi manfaat kepada ibu bapa mereka sama ada yang masih hidup mahupun yang telah pergi;)


****


Hari ni ada sahabat yang balik Msia. Setiap kali orang balik sebenarnya membuatkan diri ni rasa lemah sgt. Teruji kot >.<


Wahai Tuhan yang membolak balikkan hati ini, tetapkanlah hati ini atas jalan agamaMu T.T


No comments: