Pages

Wednesday, July 3, 2013

Ujian.

Puak Tamarrud masih dengan kedegilan mereka. Kerana kuasa, mereka rakus menggunakan nama rakyat. Kononnya demi keadilan dan masa depan rakyat.


Kadang-kadang rasa nak bertekak mulut je dgn golongan mcm ni. Tapi bila kumpulan Tajarrud pun meraikan mereka, (kalau kita belasah diorg, jd sama jela kita dengan diorg. Takde beza)




Malam ni Dr Morsi sekali lagi berucap. Dengan nada tegas beliau memastikan akan terus memelihara perlembagaan. Biarpun dengan darahnya sekali pun.


Imam Hassan al-Banna ditembak.

Syed Qutb juga dibunuh. Asy-Syahid digantung.


Sebahagian rakyat Turki berkata "Kami tidak akan membiarkan perkara yang sama menimpa ke atas Presiden Morsi."


40 tahun bergelumang dengan kerakusan pemerintah. Korupsi yang berleluasa.


Akhirnya presiden kesayangan ini diuji dari segenap penjuru. Russia, USA, Israel, hatta KDN Mesir, Tentera apatah lagi rakyat sendiri juga menentang dia. Dari segenap penjuru makhluk ciptaan Allah cuba menjatuhkan dirinya.


"Ketika Nabi Musa bersama pengikutnya terkepung, di hadapan mereka laut sedangkan di belakang mereka segerombolan tentera Firaun, lalu mereka berkata kepada Musa, 'Sesungguhnya kita sudah terperangkap'.


Hasil tarbiyah dan didikan yang telah Allah berikan kepadanya, Musa menjawab 'Tidak. Sesungguhnya Allah bersama aku dan Dia akan membantu aku'


Lalu Allah mewahyukan kepada Musa untuk memukul laut tersebut dengan tongkatnya lalu terbelah lautan yang didakwa milik Firaun itu."


Sikap kaum bani Israel memang agaknya terpalit pada sebahagian rakyat Mesir. Lalu lahirlah golongan Firaun dan mereka yang terlalu baik seperti Nabi Musa.


Penyokong Morsi sebentar tadi berikrar untuk terus berhimpun sehingga mereka mencapai kemenangan ataupun syahid di medan.


Moga Ramadan yg bakal menyapa ini memberikan khabar gembira buat Morsi dan pendokong Islam.


****

Bergerak untuk mencapai kemenangan. Namun igt, jalannya sangat panjang dan jauh.