Pages

Tuesday, June 25, 2013

Beg kertas.

Kebiasaannya, untuk meluluskan sebarang program, Ahli Jawatankuasa Tertinggi (AJKT) akan membincangkan ia dalam mesyuarat bulanan. Perkara yang akan dibincangkan dari segi kesesuaian program, etc, dan kewangan.


Biasanya bab kewangan ni pening kepala sikit. Sebab kami diajar untuk berhati-hati dalam meluluskan sebarang bentuk kewangan untuk sesuatu perkara. Bimbang terlalu membazir. Atau membebankan AJK program pula. Atau takut menggunakan wang persatuan secara berlebihan. Kadang-kadang decide, ok setiap AJKT kena keluar amount sekian-sekian utk kita cukupkan jadi amount sekian. Setuju?


Biasanya peruntukan kewangan dekat part hadiah kpd VIP akan dipotong (sebab VIP tu kami jugak T.T) Even peruntukan yang sedikit pun, tapi amount tu elok lagi kalau disalurkan ke unit lain.


Dan memang jadi kebiasaan dalam program, kalau hadiah untuk penceramah, moderator, dif kehormat lain akan dinampakkan hadiah tu. contoh hadiah hamper, so memang nampak la isi. Kalau frame, memang nampak frame.


Tapi kalau VIP sama ada Pengerusi, atau Naib Pengerusi atau AJKT lain yang menjadi perasmi, mesti hadiah tu akan diberi dalam beg kertas. Sebab kasi nampak berisi sikit. Tp hanya kami je tahu apa sebenarnya isi beg tu. huu



Rezeki itu milik Allah. Apa yang pada saku kita hanyalah pinjaman. 



Hari ni tiba-tiba dapat panggilan utk rasmi program Batch. Lepas program Tawaqquf dalam 2 bulan jugak, inilah program pertama yang saya kena berucap balik.


(Malu gila berucap tadi >.< disebabkan terlalu malu maka tak akan dimasukkan ke dlm blog)


Cumanya apa yang berlaku ialah ada hadiah untuk perasmi program. Dalam hati rasa "adui duit ahli ni, batch ni kutip duit ahli, lepas tu perasmi dtg siap makan free plak"


Dpt pula dlm beg kertas. (Diorg ni perasan kot bila program PERUBATAN asyik bagi beg kertas pd perasmi)


Tapi beg kertas kali ni berbeza. Ia berisi. Dan ia hasil kutipan duit ahli batch.


Nak tolak, takut kata menghina program. AJKT lain bersusah payah, tapi ambe lepas merasmi, dpt makan free. ada hadiah pulak tu. Sebak ku dalam senyuman *ceh 


Tengok wajah adik-adik sorg2 ni, semua happy. Yela, dah habis imtihan. 2/7 dah ada yang balik. Happy lettew :P


Apa pun tahniah sbb dah habis imtihan, tahniah dah habis tahun 1, tahniah juga sebab dpt buat program yang gempak ni.


Buat adik-adik tahun 1, janganlah jadi mcm abg korg yang sorg ni. Jadilah yang lebih baik dpd dia. Doakan biar semua najah dan dpt scholar ye ;)



Hadiah perasmi Malam Tautan Memori


Abang, apa program masa Puasa?

Abang, kalau kena mengulang macam mana ya?

Abang, kalau kena bla-bla?


Untung adik-adik. Sekarang dah ada senior. Dulu saya tak tahu nak tanya soalan2 gini kat siapa .__.


Terima kasih buat frame ni. Maannajah!


No comments: